Randig tröjja


Är helt förälskad i min nya randiga tröjja från Gina tricot, den är perfekt!



Jag vill bara berätta en sak. I hela mitt liv har jag haft uruselt självförtroende. Fått höra från människor att jag inte är kapabel till nånting. Skolan var en pina för mig, visst jag var en jävligt jobbig tonåring som desperat försökte hitta sig själv men jag hade otroligt svårt i skolan. Fick dåliga betyg. Med det sänktes självförtroendet och frånvaron ökade. Det värsta ämnet var (som säkert för många andra) matte. Alla siffrorna var som frågetecken för mig och hur många timmar jag än försökte så fattade jag inte matte. Det sista min lärare sa till mig när jag slutade nian var - du är verkligen inget matteproffs. Dessa underbara sista ord har ju självklart följt med mig enda sen dess. Därför var det otroligt läskigt att jag nu ska plugga just matte hela våren. Jag hade panikångest dagen innan jag började och intalade mig att alla andra kommer vara jätte duktiga och jag kommer inte kunna nånting. Nu har jag gått 3 lektioner och jag fattar allting, precis lika mycket som dom andra. Jag har en underbar lärare som man får fråga hur många gånger som helst. Det är så konstigt, jag har gått runt hela livet och trott att jag är ett brain ass på matte som inte kan nånting men jag är liksom inte alls dålig på matte, jag har bara haft jävligt dåliga lärare. Idag satt jag kvar 1 och en halv timme i skolan och pluggade matte, tycker det är så jäkla kul! Snacka om boost för självkänslan. Jag ska aldrig mer låta någon säga att jag inte kan nånting för det är lögn!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0