Dag 3 i Kosovo.

Hej, Jag har det å himla bra här! Imorse lös solen så starkt att jag kunde sitta på ballkongen i linne och äta frukost, helt underbart!! Efter det åkte vi till en jätte vacker kyrka och tände ljus. Det var massa romska små barn som sprang utanför kyrkan och bad om pengar, dom hade jätte smuttsiga kläder. Jag träffade en tjej som jobbar här för en organisation som heter kvinna till kvinna och hon berättade att dom romska barnen bor på sopstationen och 90 stycken har dött det här året pga blodförgiftning för att dom ändast har avloppsvatten att dricka och ingen mat. Kan ni förstå?? Jag kände mig jätte dum som minuterna innan hade klagat på att jag frös i min 4000 kr jacka och barn dör föra att dom får dricka avloppsvatten. Romerna världen över är så otroligt utstötta och det är hemskt med människors fördommar men barn är alltid barn!!!
Vi hade bestämmt att åka till ett köpcentrum för att kolla på kläder men jag kände att jag var så otroligt trött och ville verkligen vara ensam en stund så jag var kvar hemma när familjen åkte iväg. När dom kom hem hade mamma köpt en jätte fin adidas tröjja till mig och twilight som redan kommit ut här. dom är så snälla som tänker på mig när jag inte orkar följa med. Pappa lovade att åka med mig dit imorgon så jag också får titta lite.
Nu ska vi titta på Australia så jag hinner inte skriva mer!!

Hoppas ni har det jätte bra!!!
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: xenia

JAG SAKNAR DIG JAG ÄLSKAR DIG SÅ JÄVLA MYCKET HOPPAS DU HAR DET JÄTTE BRA DÄR NERE

DET FÖRSÄNNAR DU PUSSSSSSSSSSSSS

2009-03-02 @ 14:03:55
Postat av: Anonym

Saknar dej kompis!!!



Du förtjänar att ha det underbart!!



När du kommer hem ska vi käka natur godis ;)



Pussas

2009-03-02 @ 15:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0