Rastlös i själen, trött och seg i kroppen

Har kännt mig helt jävla off idag, bara legat på soffan hela dan och läst Ego Woman. Orkar ingenting. Dem andra drog iväg för några timmar sen men jag ville inte följa med. Ångesten ligger och gömmer i min kropp, som ett undermedvetet skal, Den är liksom inte skitjobbig men den ligger där och tynger, jävligt onödig. Vad har jag att ha ångest för??
Det är så skönt att komma bort en stund och få ny energi, Jag mår så bra av det, det känns som om klockan stannar en stund och man får tid att tänka. Jag vet att jag är rastlös. Min pappa har alltid sagt att jag är en rastlös själ som han. Det stämmer. Jag tror det är där min ångest ligger, att jag inte vill bli fastkedjad och satt i fack, jag vill vara fri, ut och resa, se världen. Jag kommer aldrig bli bekväm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0