Make a wish!!

Här sitter jag med min nya stora last... Mandariner. Haha lite nyttigare en min lussebullsdiet, känner mig lite degig efter att typ bara ha käkat lussebullar i flera dagar. Nu äter jag istället 15 mandariner på en kväll.. Ja vet mina knäppa matvanor är inte okej!! Jag har blivit en jäkel på att skala mandarinerna, jag gör typ en tävling med mig själv att skalet inte ska gå sönder innan hela mandarinen är skalad... Så kul har jag...

Ikväll har jag gjort något som jag inte har gjort på jätte länge. Jag har varit och sjungit hos en sång pedagog.Jag älskar ju musik och att sjunga har alltid varit det roligase jag vet. När jag var liten var jag heeelt säker på att jag skulle bli en världskänd sångerska.. Jag älskade verkligen att sjunga och när jag bodde utomlands så hade jag världens bästa musiklärare som sa till mig hur duktig jag var och fixade så att jag fick sjunga solo på julkonserten. När vi flyttade hem till Sverige igen och jag började 7an började mina problem. Jag började må dåligt, kände mig splittrad. Jag längtade efter mina gamla vänner samtidigt som jag gjorde allt för att passa in med dom nya. Jag hade inga musik lektioner längre och mitt självförtroende försvann helt. Det blev värre i gymnasiet.. Musiken försvann helt ur mitt liv. Den ända gången jag sjöng var när jag var ensam. Mamma har alltid pushat mig att jag ska ta upp sjungandet igen men jag har alltid sagt nej eftersom jag inte har trott på mig själv. I söndags råkade jag säga till min lillebror - Gud vad jag saknar att sjunga. Snabb som blixten var hon att boka in mig hos en sångpedagog och jag tänkte att jag inte kommer förlora nånting på det så idag gick jag dit. Det var jätte kul och hon var superduktig!! Jag fick massa beröm och det kändes jätte bra för självförtroendet!!! Vi bestämmde att jag skulle börja gå där en gång i veckan och jag är jätte glad nu!! Man ska alltid tro på det man älskar!! Aldrig låta det bara rinna ut i sanden. Livet är alldeles för kort och för mig fyllt med sjukdom och depresson för att slösa bort det som är du! Sången är en del av mig. Måste bara våga släppa ut den igen.

Har ni några drömmar??

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul att det var så kul:) Okej, men du ska alltså börja gå där en gång i vecka nu?? Då kan jag ju följa med nu då ist eftersom det inte gick innan. Jag ville ju också:)Vilken dag är det?

2008-11-29 @ 00:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0