Just because I´m losing, does´nt mean I´m lost

Fuck!! Nu måste jag skärpa till mig!!! Jag har alltid varit en person som har följt sitt hjärta istället för sitt huvud! Vill jag inte gå ut på en hel dag så gör jag inte det. Vill jag åka till brasilien så gör jag det. När jag var 16 så bestämde jag och min fina vän Marina att vi skulle dra till danmark. Självklart visste jag ju att mina föräldrar aldrig skulle gå med på det så vi åkte tåg till göteborg och sen tog vi oss över till Danmark med färja. När vi kom fram ringde vi våra föräldrar och medelade att vi hade åkt dit. Vi stannade där i en vecka. Vi hade ingen stans att bo utan första natten gömde vi våra väskor i en skogsdunge och gick ut och festade hela natten. Efter det fick vi bo hos några vi lärde känna på deras båt. När vi väl bestämde oss för att vi ville hem så hade vi ju inga pengar kvar. Som tur var hade vi även lärt känna några göteborgare som lät oss åka med på deras segelbåt till göteborg. Det var en helt underbar segeltur från danmark till göteborg med as sköna killar, massa öl och vi kom även hem som två solmogna tomater eftersom vi hade smörjt in oss med olja på båten. När vi kom till göteborg sov vi på centralstationen tills vi fick tag på bussbiljetter hem till stockholm. Kanske låter knasigt men det var den bästa resan jag någonsin gjort! Jag och marina kom så otroligt nära varandra och vi skrattar fortfarande hysteriskt åt allt som hände där varje gång vi träffas! Marina bor nu i Norge där hon jobbar och jag saknar henne jätte mycket. Jag har sett så många fina länder, bott utomlands och haft jävligt kul! Jag känner nu i mitt hjärta att jag vill ut. Jag funderar nu seriöst på att åka till USA och plugga. Skolan ligger i Californien och hela jag skriker efter att få åka dit!! Man måste följa sina drömmar. Det är svårt men jag orkar inte ligga under täcket och låta livet gå förbi! Det är jag som har lyckan i mina händer.

Sov gott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0